JHL:ään liittymiseen on hyvä syy

JHL on Suomen suurin hyvinvointialojen ammattiliitto. Meitä on 220 000. JHL:n jäseniä työskentelee lähes kaikissa ammateissa valtiolla, kunnissa, kuntayhtymissä, seurakunnissa, liikelaitoksissa, yhtiöissä, järjestöissä, oppilaitoksissa. - Julkisia ja verovaroin tuotettuja hyvinvointipalveluja maassamme on runsaasti.

Jos työskentelet aloillamme tai opiskelet niille, sinun kannattaa liittyä JHL:ään. Jäsenenä saat käyttöösi kaikki jäsenpalvelumme ja jäsenedut.

Jäsenenä liitossa saat enemmän kuin pelkän työttömyyskassan jäsenenä. Liitto huolehtii asioistasi koko työssäolosi ajan.

Liity aluetoimistossa

JHL:llä on 14 aluetoimistojen toimipistettä. Mene lähimpään toimistoon ja täytä siellä liittymislomake. Aluetoimiston henkilöstö auttaa lomakkkeen täyttämisessä ja lähettää sen eteenpäin.

Työpaikalla liittyminen

Tiedustele työtovereiltasi, kuka siellä toimii JHL:n luottamusmiehenä tai paikallisen JHL-yhdistyksen aktiivina. Heitä voit pyytää täyttämään kanssasi sähköisen liittymislomakkeen tai saat paperisen liittymislomakkeen ja valtakirjan jäsenmaksun perintäsopimusta varten.

Palauta paperinen lomake täytettynä yhteyshenkilöllesi. Hän toimittaa sen yhdistyksen hallitukselle hyväksymistä varten. Yhdistyksen hallitus hyväksyy sinut jäseneksi ja huolehtii, että jäsenmaksun perintävaltakirja menee työantajallesi

Sinun ei tarvitse huolehtia

Jäsenyyttä hakiessasi sinun ei tarvitse tietää, mikä olisi yhdistyksesi. Jäsenrekisteri ohjaa sinut jäseneksi oikeaan yhdistykseen. Yhdistyksiä JHL:ssä on noin 700.  Jos vaihdat ammattiliittoa, voit liittymislomakkeella valtuuttaa JHL:n ilmoittamaan aiempaan liittoosi erostasi ja jäsentietojen siirtämisestä JHL:ään.

Julkisten ja hyvinvointialojen liiton ja työttömyyskassan jäseneksi voit liittyä nopeasti ja vaivattomasti sähköisellä liittymislomakkeella.

Täytä liittymislomake

Liity opiskelijajäseneksi

Tulosta ja postita

Mikäli et halua käyttää sähköistä liittymislomaketta, liittymislomake ja täyttämisohjeet (pdf), täytä se ja ota neljä kopiota. Toimita lomakkeet allekirjoitettuina JHL-aktiiville työpaikallasi tai postita jäsenyksikköön.

Kysy jäsenyydestä, soita, meilaa.
Jäsenneuvontamme palvelee sinua ma-to klo 9-15.
Soita meille numeroon 010 7703 430 tai meilaa osoitteeseen jasenrekisteri@jhl.fi, jos mielessäsi on kysymyksiä.