Jäsenmaksut

Vuonna 2018 jäsenmaksu on 1,38 prosenttia, ja se maksetaan kaikesta ennakonpidätyksen alaisesta ansiotulosta.
Päätoimisen opiskelijan ei tarvitse maksaa liiton jäsenmaksua opiskeluajalta.

Liiton osuus jäsenmaksusta on 1 % ja työttömyyskassan osuus 0,38 %.
Liiton jäsenmaksusta 20 prosenttia palautetaan yhdistykselle käytettäväksi paikalliseen edunvalvontaan ja toimintaan.

Mistä jäsenmaksu maksetaan

• kaikesta ennakonpidätyksen alaisesta ansiotulosta
  • luontoisedusta
  • lomarahasta
  • lomakorvauksesta
  • irtisanomisajan palkasta ja
  • työsuhteen päättyessä maksettavasta ylimääräisesta korvauksesta

Mimimijäsenmaksu

Minimijäsenmaksu on kahdeksan euroa kuukaudessa eli 24 € neljännesvuosittain. Minimijäsenmaksua maksavat jäsenet jotka ovat ilman palkkatuloa tai siihen rinnastettavaa tuloa, mutta joilla ei ole perusteita jäsenmaksuvapautukseen.Maksua maksavat myös jäsenet, joiden tulo muodostuu ainoastaan eläketulosta.

Minimijäsenmaksua maksaa jäsen, joka on

• eläkkkeellä tai pysyvästi työkyvyttömyyseläkkeellä
  • ulkomaille muuttanut jäsen, joka ei ole työelämässä tai opiskelemassa
  • palkattomalla työlomalla vailla ansiotuloja
  • virkavapaalla vailla ansiotuloja
  • minimijäsenmaksua maksaa myös mm. jäsen, joka on au pair, tai suorittaa vapausrangaistusta vailla ansiotuloja, tai pitää "omaa lomaa" esim. koulutuksen päätyttyä eikä vielä ole ilmoittautunut työnhakijaksi työvoimatoimistoon.
  • minimijäsenmaksua maksaa myös omaishoitaja, jolla ei ole muuta palkkatuloa.

Osa-aikaeläkkeellä oleva maksaa jäsenmaksua vain palkkatulostaan ja siihen rinnastettavasta tulosta; osa-aikaeläkkeistä ei maksata jäsenmaksua

Lasket jäsenmaksusi kaavalla 1,38 x palkka/100 tai mene liiton jäsenmaksulaskuriin